Thursday, December 24, 2009

PERINGATAN

Dalam kita bersuka2 kadang2 kita terlupa... so aku nak ingatkan diri aku dan family members semua especially those yg ada anak kecik tu jgn terleka memerhatikan anak anda walaupun sesaat... terutama di tepi pantai atau pun kolam renang.... malang tak berbau... ANDA MAMPU MENGUBAHNYA...

yg menempuh perjalanan jauh tu berhati2 le memandu especially musim2 ujan ni... yg bawak balong tu aku mengucapkan selamat maju jaya.. jgn lupa pil mabuk jenama novomin... pil yg sgt berkesan untuk mengelakkan balong buat bubur lambuk...
sekian

20 comments:

Riyaz said...

peh yan..rugi ko x join yan...hahaha...dpt mandi manda...dpt mkn yg "mahal" (tp lauk sama mcm yg kt umah jer)..yan thn dpn kita dh plan nk p Disyneland plak....wakakakaka...

alya said...

mak kata lauk daun ubi yg beli tu kambing pun tak nak makan.harap mahal aje.last2 bawak balik ponorogo bagi ayam makan.he...he...

rina said...

takpe la bila lagi nak merasa makan daun ubi asyik makan pucuk je...

E-pin said...

Alhamduillah semuanya selamat .... overall kira ok laaa.... walaupun terpaksa menelan daun ubi gajah yg pedas giler hehehe... thn depan kita pegi bukit gambang resort city pulok.... x pe bior aku jd host pada kali ini... heheh

dell said...

ntah yan.. rugi tak pegi..makan ubi gajah yang keras lagi pedas..makanan kambing je kita makan malam tu.. nasib baik ada cover dengan kfc..kak aii sponser.. kak aii kesian gaknya tengok lauk tu..taun depan mungkin naik bas utem..kata zul..jimat duit hehehe..ubat mabk balong tu memang berkesan.. sebab tu makin jauh makin jauh tambahan pulak balong dah pakai pampers.. silap-silap ke sarawak kita esok hehehe

Unknown said...

ade makan kfc ke

dell said...

kan semua rumah dijemput hadir...mesti tidur nie..dah malam dalam lebih kurang kul 11.00 br sampai kfc

kak aii said...

tulah.. kesian nengoknya.. seketul ayam goreng bagi dua.. tu pun tak cukup.. dengan pucuk ubi yang gajah makan.. tu le makanan yang paling mahal kita penah rasa dan rasanya tak sedap.. peh.. nasib baik ada kfc and 15 km jauhnya..

takpe2 next year ipin tukang host.. make sure makan prepare sedap2 ya.. pstu naik bas utem.. okla tu..

overall kira better la from last year..

kak aii said...

lagi satu kita kena set date.. sebab water park resort mcm tu memang le selalu penuh.. kita kena plan betul2..

jangan book terus kat situ sebab harga dia mahal.. akak punya agen akak dah check memang lebih banyak murah..

wak aina said...

bukan kita je yg x bleh mkn daun ubi tu,ayam mak pun x bleh mkn siap kena cirit berit lg hahaha...masa aku pulangkan dia punya bekas aritu menyirap betul aku tgk muka dia,lg bleh dia tanya ok x..aku pun ckp ler..dah terpaksa bleh leee.....aku ingat dia paham,rupanya dia x paham da...dia bleh bg aku bisnes kad dia plak...

Riyaz said...

tompok, tu maknanya dia peniaga yg berbudi bahasa..huhuhuh..blh promote lg..tp cepat ler dia kaya meniaga mcm tue..cuma aku cadangkan rasanya x perlu kot kita follow sgt ujung tahun...dlm bln 10 pun ok klu ada cuti2 umum..harga pun mgkn murah skit..

kak aii said...

ha..ha kalau emak punya ayam pun cirit birit.. nasib baik kita tak makan..

patutnya hari tu kita pulangkan balik dengan daun ubi yang dah basi tu.. haha..

haah next year buatle hari2 yang tak cuti sekolah.. takle crowded sangat le..pastu mungkin murah sikit..

E-pin said...

so confirm ke nk ke bukit gambang resort city? kalau cam tu mmg sgt bagus ler... bukan apa... bini aku pun baru lepas bersalin tu.. so susah nk heret baby jln jauh.... kalau nk tgk website bukit gambang resort city ko pegi ke laman web ni...
http://html.bgrc.com.my/ nmpk mcm best jer... maklumle tempat baru....

dell said...

ala releks le kak wai baby dia baru 20 hari dah sampai ke PD hehehe..

~yan~ said...

ewah2 seronok sembang yerk! akan aku pastikan aku ader for the next year! hampeh tul!huhuhu.. aku nie ha kerja tak cuti2 sampai la harinie.. dah nak masuk 10 hari kerja nie.. adui la,.. bangla pun tawu cuti... huhuhuhu

napi said...

eleh yan baru 10 hari..abg kdg2 smpi 40 hari sebulan x berhenti2 keje..hehheh...

napi said...

aku setuju sgt le klu pg situ..leh ramai2 main paintball....

napi said...

aku setuju sgt le klu pg situ..leh ramai2 main paintball....

kak aii said...

akak pun suka jugak gi situ.. nampak pun mcm best je..
pin, ida bersalin bila..

E-pin said...

rasanya ida bersalin dlm ujung bln 6 atau awal bln 7...