memandangkan program family day dah semakin hampir,so aku rasa nie masa yg sesuai bukak thread baru utk kita fokus / membincangkan secara serius barang2 keperluan yg patut kita bawak...
1) pinggan or cawan polisterin,
2)plastik sampah,
3)pencuci & span basuh pinggan ,
4)kain buruk
5) Penyapu
6)kopi 434 & gula ( kopi beli yg peket jer...senang x payah nk bawak tapis )
7)periuk nasi
8)mangkuk nasi & lauk.senduk ,sudu&etc...
9)termos air
10) roti+ kaya
11)jajan2 (utk ngomel memlm nnti..hehehe)
& yg agak2 perlu ler...mintak jasa baik suma dpt bg respon .kurang dr 2 minggu jer nnih...so sapa yg rasa2 nak volenteer membawa brg2 tu dialu2kan nama anda diruangan komen yerk..nnti senang nak uruskan....
p/s:kalu ada yg nak tmbh sila resppon...
41 comments:
aku bawak roti+jem+plastik sampah
Anonymous ke yang kena delete tu hehehe..
pada pandangan aku tak payah bawk pinggan dan cawan ploisterin nanti rumah dan persekitaranya macam tong sampah!
jadi setiap family suruh anak-anak bawak pinggan masing-masing..kalau nak bawak sikit je..
bak kata zu kalau katerer tu sediakan tak apa.
kattle rasanya memang ada. tapi kat bilik masing-masing diingatkan juga bawak sekurang-kurang satu jug untuk simpan air sejuk..rasanya tu tak ada masalah sbb masing-masing ada anak kecik.
aku standby je lah mangkuk nasi dan lauk kot-kot tak cukup untuk kegunaan lain.
eh kenapa nak bawak periuk nasi, bukan caterer tu dah bagi nasi ke... ata kita order lauk je ke.. pls confirm.. kalau kena bawak periuk nasi kena la bawak beras.. akak boleh bawaK beras wangi la.. tapi confirm dulu
satuu lagi, akak pegi petang so epin ko check in dululah, nanti diaorang dtg dah siap bilik. Nanti akak bagi confirmation email nak check in..
selain dr membawa brg2 yg si wasilah ketot ni tulis, aku mgkn akan bawak bertenang dulu...huahauahau...aku rasa aku akan bwk plastik sampah itam ngan tuala gud morning..x der la, nanti lap tangan kat langsir hotel..huahauahau
p/s : kak rohai jgn la bwk la beras wangi je, serai wangi ngan minyak wangi pun blh bwk skali..kahkahkah
klau dah ada roti nanti kita bwk toaster ngan sandwich maker..
so confirm ke kena bawak beras ni.. kalau mcm tu, dilah ko kena bawak periuk nasi dari kampung, sebab periuk nasi mak la yg paling besor sekali..
mgkin abg ipin blh update apa yg katerer tu bagi. mkn nasik bungkus or bufey? pinggan cawan disediakan ke dan yg seangkatan dengannya..
klau dah tau blh prepare, nak bwk mana yg tak disediakan..
klu mkn nasi bungkus lg senang...blh bwk kat blk bg siapa yg mls nk mkn lg time tu.. lgpon xde la sesak sgt kat umah mak
ok gak cdgn rina..pd muz, bila dh bungkus..semua dpt mknan secr sama byk...n smph2 agk terkwl laa sikit..kita just prepare utk mkn2 ringan mcm roti sndwich, kopi n sengktnnya..so, xde laaa...kita bwk byk perkakas..
ape2pun...i follow sebult suara ler..
setuju la.. epin ko order nasi bungkus jelah.. sapa kat kampung tu ckp ngan epin.. akak pun balik pagi esok.. semua dah sampai dengarnya..
oklah tu.. i follow.. cuma kena confirm betol la sebarang pertambahan orang sbb mesti benda bungkus ni ngam2. tgk kt google doc kak ai tulis dulu budak dari umur aina ke atas pn dikira sebungkus sorg.
roya ada bawak keluarga kak su, hapiz pun tak silap bawak kawan sorang, wasilah pun ada bawak 2 adik iparnya, ipin bawak sorang jadi dari segi makan tu kena ambil kira . tempat tidur rasanya kat ruang tamu boleh guna.
epin,
sila tambah 2 org lagi (for makan)utk kluarga abe mat.
oklah ni arrangement bilik
1. Apartment 1 - Emak, Dilah, Yan, Abg Long, keluarga Kak Wai (tempat berkumpul)
2. Apartment 2 - Keluarga Ipin dengan Keluarga Kak Ilon
3. Apartment 3 - Keluarga Kak Aii dengan Keluarga Napi (tempat memasak sikit2)
4. Apartment 4 - Keluarga Zul dengan keluarga Mizan
5. Apartment 5 - Keluarga Alang dengan Kak Sue
6 Apartment 6 - Keluarga Wasilah dengan keluarga Apar.
Kalau ada yang nak tukar suka sama suka tu pandai-pandai lah.
Apartment akak kita buat tempat memasak benda kecik2, mcm masak cengkodok utk makan petang dengan breakfast pada orang yang takde voucher breakfast. tapi tempat makan kat rumah emak.. emak punya tempat jadi tempat buat kopi la.. ok tak. senang sikit. so senang sikit takdelah satu tempat je semua aktiviti kesian jugak rumah mak nanti.. Akak jadi tukang masak le. lepas masak kita orang bawak kat rumah emak. senang lah nak organise..mizan jgn lupa bawak dapur portable ko tu..
so menu makan/minum petang hari jumaat akak sponsor la bawak dari kl kuih muih. kalau ada sesapa nak bawak kuih ke apa2 ke dipersilakan..
sori..aritu dh decide sndiri2..kluarga apar n kluarga zul..bleh kn..hehe..
ok..muz kita tukar suka sama suka..aku duk dgn mizan...tp ko nak duk apartment mana?
adik iparku x jd ikut..
ok! duduk mana -mana pun boleh..
family day semakin hampir....yihaaaa..so masing2 sila pastikan keadaan kesihatan sekeluarga dalam keadaan baik..t-shit akan diedarkan pada masa akan datang....yang berkonvoi dr muar ke gambang sila pastikan keadaan kereta dlm keadaan sihat..pastikan minyak diisi penuh...
lagi? opsss..berkumpul kt teratak emak jam 10.00 pagi..noted!
dan sila memandu dengan berhati-hati.. hah satu lagi, zul ko je yang belom bayor..he..he
kak aii, aku bayar kt sana la kak....hahahaha..klu duit aku x ramai, aku tido luar la..heheheheh.
pastu jgn lupa bwk keperluan2 masing2 erkhh..
bagitau mizan jgn lupa bawak dapur portable dia..
ok cantik..kak aii mcm tau2 je kiteorang pun dah decided nak duk same sbb esok ciklon bersanggah umah ida dulu..untuk mnm ptg ari sabtu nti ida rase nak order bihun..ipin sponser la hehe..ape2 nti ida konpem yer..
ok... final confirmation... Meal akan disediakan pada 24hb (Mlm), 25hb (Mlm ) dan 26hb tgh hari... betul ke? tlg confirm blk.... tq
seingat aku kak aii kata dinner ( 24&25 )lunch x de..sbb 25 kita g mandi manda..bkn ker 26 kita dh checkout..kaklu x salah la..kak aii plz kompomkan..
iklan jap....p\s:..dila nti tolong bawak surat saman aku....
ida,aku pon nk bersanggah kt umah ko ni...
wah napi...ko mcm antor pengantin plak..bersanggah manggah..huahauhauahua...
meh le dtg sini..ari esok ke jumaat? ciklon I-Allah dtg esok..
ok... so makan hanya utk dinner 24 dan 25hb je... satu kepala RM6 X 50 pax X 2 hari = RM600.00...
Betul kan??
update ~ ada msalah skit pada saiz baju...coz ada yg tambahan order..jadi aku hrp mana2 yg x dpt M, blh guna S dan juga yg x dpt size M, blh guna XL..senang kata akan dianjak kepada size yang terhampir...mintak maaf coz kesulitan yang tidak disengajakan...
M bukan tukar XL..tp tukar L...salah taip..heheheh..tp aku adjustkan nanti
betul 26hb tu no lunch.. lunch sendiri2 sebab check out 12pm.
Pastu epin, ko jgn lupa book cabana tu (2 units)..
kak ilon; ko pegi gambang bila.. hari ni ke esok..
ok.. paham2 tp sbnrnya makan utk brp org ni? pasal cabana tu kena booking masa smpi water park.. no advance booking... jd sblom subuh aku kena terpacak kat water park nk booking cabana
tiket mcm mana plak?x nk booking dulu ker?
yang akak tau
our family - 43 semuanya. yg lain2 tu somebody kena confirm la ngan epin. sebab dia kena order food awal2
satu lagi jgn lupa bawak selimut.. sebab tak semua ada katil..
43 tu termasuk kak su ke x? tolong kompom cepat... aku nk kompom ngan caterer ni
43 org x termasuk kak su la..
ok.. akak bawak yang berikut:
1. nugget2 yang boleh digoreng
2. drummet ayam yang boleh digoreng
3. brg2 buat cengkodok
4. maggi dlm cawan - 12 takut ada yg lapar mlm2 boleh rendam maggi
5. brg2 sandwich (sardine dan tuna)
6. tisu dapur dengan tisu tangan
sapa2 tolong bawak dulang yg leper2 (yg kfc punya pun ok)senang nak letak kuih2 ke.. apa ke.
oklah see you all tomorrow.
Post a Comment