Monday, November 24, 2008

ASB, ASB, ASB DAN ASB

salam semua,
ada perbincangan utk convert dana masuk dlm ASB.. bayaran ttp maintain rm10 sebulan utk satu kepala... dan bergantung berapa kepala yg korang berminat nk invest... mungkin dalilah akan buat pinjaman atas nama dia, bulanan kita share berapa kena bayar lepas tu yg lebih masuk dlm tabung dana. katalah collection setiap bulan rm200, mungkin 150 guna utk bayar pinjaman ASB dan selebihnya masuk dlm dana utk kes2 kecemasan.

So apa kata korang????

3 comments:

halis005547 said...

aku mcm biasa ler ttp setuju dgn cadangan2 nie tanpa bantahan...hehehe..
aku rasa untung buat mcm nie..dana kita ada utk simpanan n ada utk kecemasan..
tp kalu bleh rm10 setiap bln tu jgn ler ada yg skip byr..n yg ada utang dgn dana tu (termasuk ler aku..hehehe...)kalu bleh byr ler.sikit2 pn x pe..bkn apa nanti dana kita x de roling utk kecemasan..awal taun dpn kalu sumer setuju aku akan wat pinjaman utk asb dana nie.so saper2 yg rasa2 bini/suami nak join bleh la bgtau aku..senang aku nak arrangekan nanti..

Anonymous said...

akak rasa le kan, kalau nak buat macam tu, kena le ada discipline sikit.. mcm wasilah cakap, jangan le ada yang skip-skip tak bayar..kalau ada hutang tu, bayar le sikit-sikit. sebab duit dana tu kira duit amanah family kita..
macam ayah selalu nasihatkan dulu, jangan berhutang nanti rezeki susah nak masuk.. akak memang mengamalkan nasihat ayah ni.. memang betul.. ada le rezeki sikit.sikit.. dan tak putus-putus..sorri le ek.. berleter pulak akak ni..

Anonymous said...

kalo collect bulan-bulan 200 ringgit,kalo 12 orang baru dalam lebih kurang 20 ringgit sorang,bleh ler kot!
almaklumler, masing-masing tu selalu aje ader kecemasannya!termasuk ler aku nih!hehehe