Tuesday, September 23, 2008

BBQ Lagi...

Ni pasal BBQ di malam raya.. planning mcm bagus je nih.. apa dia punya tentatif malam tu?
aku dengar ada bertukar2 hadiah pulak.. betul ker?
Kalau jadik harga dia dalam range yg mcm mana? nak adjust sikit.. kalau harga hadiah tu rm500 ke atas aku nak pegi courts mammoth dulu, percuma tanpa bayaran selama 3 bulan hahahah...
Kalau harga dia RM20 - RM50 tu, baik ko order pinggan mangkuk dgn bini aku, kalau korang beli dgn dia dia bg 15% diskaun- promosi jgn x promosi hehehe..

26 comments:

Anonymous said...

rasanya x der pun tukar2 hadiah ler...yg wasilah cadang tu ada game utk kanak2...yg tukar2 hadiah masa family day...ni bini aku ler punya idea..huhuhuhuhuh...ok jgk tu..mlm tu tentaif ikut tentatif raya+bbq yg aku post aritu..

p/s : wasilah dah blh start collect arrr..heheheheh..ko p beli brg BBQ nanti dgn kak rohai...ada makna tue..wakakakaka..(kak aii topup lebih skit udang+sotong)..kahkkahkkahkk

Anonymous said...

haah wasilah, dah boleh collect dah aper yg patut..ko kan accountant..mesti bayk duit ki nih! boleh ka sponsor lebih cikit..teheheheh

halis005547 said...

tentatif raya ( pagi ~ mlm raya ):

7.00 pg : mandi (wei,rebut2 mandi)
8.00 pg : smbhyg raya (surau)
9.00 pg : standby p kubur
9.30 pg : blk kubur
10.00 pg : bersalam-salaman
10.30 pg : sesi bergambar
- sesi beramai2
- sesi keluarga sorang2
- sesi candid2
2.00 ptg : p pasar beli barang BBQ
4.00 ptg : lepak umah / huhahuha
5.00 ptg : prepare brg BBQ
8.00 mlm : BBQ start
11.00 mlm : kemas umah weii..


tentang xtvt bbq tu ader games utk kanak n org dewasa..hehehe..
utk games kanak2
1)pecah belon
2)rebut kerusi..(games biasa ler..)
utk org dewasa lak
1)masukkan manik dlm jarum
2)tukar2 adiah..(arga terpulang la pd korang..yg penting ikhlis..tp jgn la plak rembat nescape dr umah kak aii...hehehe...)

yg penting setiap kepala dikehendaki membayar rm15 seorang...bawah 18thn Free Of Charge..jd sapa2 yg ader pasangan tu sedia2 la rm30...ujung minggu nih aku start collect..yg agak2 smpi mlm raya tue geti2 ler bankinka dulu duit tu yer.....


tentang adiah kanak2 plak adiah akan dibeli berdasarkan baki duit yg dicollect setelah brg2 BBQ dibeli...rasa2nyer cukup la..sbb dgr citer kak aii n zue nak sponser...x gitu kak??hahaha

ziefairoose said...

budak2 banyak ketegori..takkan riyaz ngan haraz nak pecah belon ngan rebut kerusi kot..buatla game utk baby mcm menangis paling kuat ke..meniarap or merangkak ke depan paling cepat ke..memandangkan baby2 ada ramai ni..

halis005547 said...

->riyaz ngan haraz nak pecah belon ngan rebut kerusi kot(nie leh wakil mak+bapaknyer..hehehe)
->game utk baby mcm menangis paling kuat ke(kalu kategori game nie dh tentu hannah yg menang..jgn mare kak aii..hehe..)..meniarap(nie kategori meniarap jer ke or menyelar sekali??)or merangkak ke depan paling cepat ke ( nie kompom alya yg menang..hehehe)..

ziefairoose said...

buatla..riyaz mmg xde dlm ranking ape2 kategori pn tp papa ngan mama riyaz menang sorakla..hehe

Anonymous said...

ok le.. akak sponsor le apa yang patut nanti.

ni raya punya masak2 ni sapa yang sponsor. takkan nak harapkan emak kot. silah.. plan2 le something..

Anonymous said...

btl jgk tue..share skit2 arrr utk barang dapur..ayam brapa ekor utk raya wei?? aku share ngan tompok la beli ayam...yg lain2 beli daging ker,lobster ker,siakap ker..
kahkahkahkah...jgn buat senyap jer wei...yan,ko beli air berkarbonat..kahakahakahakhhh ayat skema bdk opis aku)

wasilah,2nd plan aku cadangkan guna skit duit dana utk beli brg2 dapur. klu x cukup ler..time ni ler nk guna dana..huhuhuhuhu

E-pin said...

Untuk masak2 kat rumah pada hari raya apa kata sorang / satu keluarga sponsor RM30 x 12 org = RM360... aku sponsor daging..
ckp dgn mak jgn mask banyak2.. nnt membazir..

Anonymous said...

ha betul tue...aku setuju...aku sponsor air botol la..eh tp mahal ker??kui2!! ok2 aku sponsor air la..nt aku beli aku bawak balik hari sehari sebelum raya..kalau tak, tak sempat nak raya dah abis..bukan boleh harap sangt korng nih! tehehehe...

abg ipin, ngelat la satu keluarga/sorng rm30. kalau ader keluarga laki bini sorng rm15. kiotnrg yang takder laki nie kena bayar rm30 gak...uhuks! ini tidak adil...hikhikhik

E-pin said...

dah tu ko kawin je la yan oii.. aku dgr asyik mashuk bercinta dengan mamak penang.. apa punya turrrr...

Anonymous said...

ceh..aku lak yg kena balik..
eh silah..aper kater ko kira sumer berapa yang kita kene bayar sorng.... senang aku nak bank in nanti

Anonymous said...

betul..betul.. akak rasa kita pakai duit dana le beli barang2 dapur.. massa ni le nak pakai duit dana yang ribu-ribu tu. jangan lupa bagi emak duit dana untuk buat duit raya. Itu tradisi setiap tahun. mak banyak nak pakai duit raya ni sebab cucu dah ramai.

tapi yan ko tetap jugak kena beli air berkarbonat.

satu lagi. akak akan sponsor hadiah game untuk budak2 nanti.. akak dah cuci sebakul soft toys sue ann yang berlambak2 tu. nanti akak wrap le cantik2 sebagai hadiah. banyak tu semua boleh dapat sorang satu akak rasa..

Anonymous said...

okeh! takder hal la nak sponsor air tue...kak ai, tue toys sue anne jadikkan hadiah...hagn samapi sue anne mintak balik dah ler...kang putih mata budak2 tue..hikhikhikhik

halis005547 said...

okey..
bab brg2 raya punya masak aku rasa kiter collect rm20 jer la sbb..
i)ipin nak sponser daging..
ii)zul nak sponser ayam..
iii)silah nak sponser lodeh n sambal kacang..
iv)yan sponser air birkabonat..
v)dila semalam dh bg emak rm150...

zul kompomkan balik btul ker ko nak sponser ayam.ayam tua dah ler..??

kpd semua ahli lembaga pengarah kewangan maskuri nak tanya dana nak bg mak berapa sbg duit raya??rm100??..rm200??....rm500??..

halis005547 said...

btul la kak aii..baik ko tanya sofea dulu..nanti kalu sue ann nk balik toys dia tu x pasal2 mlm2 kiter kena pujuk yg lain2 nanti..hehehe....

E-pin said...

yanto idungbeso --> air karbonat ko kena beli x kurang dari 3 carton.. kalau setakat satu carton aku balik semayang raya air tu dah clear... ko balik bawak kete ke x? x pun ko suruh je napi bawak balik... ko tu bukan boleh percaya bawak kete jauh2

Anonymous said...

tumpang lalu....perhatian2 hukhukhuhk!!!

ok set seperti yg ko cadangkan td wasilah...aku sponsor ayam...
hasil perbincangan dengan mak melalui talian telefon sebentar tadi (kahkahakah..ayat skema kakitangan awam yg tua2 kat sini!) aku akan sponsor ayam tua..nanti blk aku pegi booking sbb mak kata kena booking awal.nasib baik x blh booking online..heheheheeh

wasilah, aku cadangkan bagi mak rm300 arr duit raya...ala bkn duit org lain pun.duit anak2 mak jgk..huhuhhu..tp tanya ler yg lain2..

Anonymous said...

akak setujulah.. bagi le emak RM300.00 buat duit raya.. tapi ingat walaupun dah bagi anak2 tu hulur-hulur le sikit bang RM50.00 sorang. sjeuk le hati emak. dahlah ayah takde..sian mak.. nanti jadi tukang masak untuk anak2, anak2 tak hulurkan duit..sedihnya.. bukannya selalu pun balik kampung.. (kita yang kl ni ler.. akak pun terasa le jugak).

Anonymous said...

pasal sue anne tu nanti akak suruh dia tolong wrapkan.. baru le dia okey.. kalau tiba2 je mengamuk dia dibuatnya.. tau le sue anne, kedekut sikit dia tu.. tak tau le mana dia dapat.. daddy dia kot.. akak ni murah hati sikit.. he..hee.

E-pin said...

Ala senang camni semua adik beradik bg sorang RM50. jadik 13X50= RM650. Abis cerita... Kalau ada yg nk bg lebih tu dialu-alukan sangat la...
Yg lauk2 tu Zul dh beli ayam, aku dah beli daging... yg kecik2 tu kita pakat ramai2 je la...
Tp kena tny yg lain.. takut2 ada yg x setuju pulak kang....

Anonymous said...

ok setuju mcm ipin ckp tu...collect sorang RM50..ada balance blh setting utk BBQ wei...kan senang.. ayam,daging dh x yah kira.(sponsor)..tinggal beli yg lain2 jer.lg 1,gunakan dana tu..time ni nk pakai sama2 kan..

Anonymous said...

ok setlah.. akak pun setuju.. ok set RM50.00 sorang..silah nanit akak bankin kan daengan duit yang lain2. mak punya duit asb akak masukkan terus kat asb.

halis005547 said...

ok set..pasal rm 50 tue nanti aku bgtau kat saper2 yg x bukak blog nie..pastu rm300 nak bg mak tu aku ingat kiter bg pg raya..nak bg awal nanti mak perabihkan kat shopping kompleks..hehehe..ok x??

Anonymous said...

abg epin---> yan beli dalm 4 carton la, ingt yan kedekut sangt ker nak beli 1 carton jer..1 carton tue anak2 buah minum jer dah abis..heheheh... yan tak bawak balik keta la pasal takder sapae nak drive..tak berani la bawak jauh2 dulu, abg napi dah beli keta baru..waja..so takkan nak bawak keta yan lak kan..?

collect rm50 bagi kat mak ekh..? ha ok2 aku setuju sangt la tue... sila nt aku transfer kan kat akaun ko k...

Anonymous said...

peh,napi dah beli waja erkh...bersemangat waja betul dia.bgs2.ada kemajuan..aku pun beli keta baru gak..tp keta tolak anak aku la..kahkahkaha...
BBQ jadi jgn x jadi...huhuhuhuhh