Wednesday, March 2, 2011

MAC 2011-MAKAN-MEETING


ok, salam kepada semua ahli familymaskuri..

setelah berfesbuk dengan kak rohai tadi, maka wujud la beberapa cadangan yang boleh dikongsi untuk bulan mac ini..antaranya yang utama adalah untuk mengadakan majlis makan2 (bkn makan damai) pada sebelah malam..tujuannya untuk mengeratkan sillaturahim (tapi dilarang mengumpat time makan)..dicadangkan kita buat dengan berkatering la..order dan makan sahaja.jadi kita share la sorang sikit..butir-butir adalah seperti berikut :

Tajuk : makan katering bersama kambing
Tarikh : 12.03.2011 (sabtu malam ahad)
Masa : 8.00 malam
Tempat : foyer umah mak

Kebetulan tarikh tu pun genap 6 tahun arwah ayah meninggal..jd blh la buat tahlil ringkas jer...harap sangat2 semua ahli keluarga familymaskuri dapat berkumpul dan mengimarahkan kan lagi umah mak tue..lagipun cuti sekolah maaaa..

Seterusnya dlm tempoh 2,3 hari tu jugak (12-14 mac) akan ada mesyuarat mengenai petermas (bkn peter stuyvesant yer)...mintak berikan kerjasama mereka yg bersaham kambing ini untuk hadir ke mesyuarat tersebut..tp dtg mesyuarat ni tak dpt baju dgn topi tau...hahahaaha..

itu jer la yer untuk bulan mac nie..dialu2 kan sebarang cadangan dan komen di post ini...

sekian, terima kasih

p/s : jgn lupa daftar mengundi..muahahahahahah

76 comments:

halis005547 said...

meeting kambing tu kat mana?cadangan aku wat la ari ahad..sbb kalu aku blik kg ari ahad ptg maybe dh blik bahau semula..

kak y said...

mkan2 ok je..tp ramai ke yg balik kg..

Riyaz said...

aku bab2 makan ni aku on jer...hehehhe...klu lg ramai lg bgs ler...

halis005547 said...

aku kalu zaki x keja insyaallah balik

napi said...

x tau la leh blk ke x..tgk rr cmne nti..

kak elon said...

ari ahad baru akak dpt balik...

E-pin said...

aku x confirm lg ni... bini aku keje anak aku sekolah, kalu sempat aku blk, kalu x sempat mintak maaf bebnyk

dell said...

ipin dah cuti sekolah lah.. apa lah ko nie...aku ingat boleh balik sabtu rupaya halim ajak balik kuantan hari sabtu pagi.ada keja kawin. jadi tak dapat jugak le nampaknya.

Riyaz said...

nampaknya misi untuk makan2 ni kira mcm gagal sebab masing2 ada komitmen...jadi perlu 1 tarikh lain yang akan dibincangkan...hehehehe

kak aii said...

ha..ha takpe zul.. kita buat untuk sapa2 yg ada je lah... yang takde mintak maap la ya..he..he. zul ko survey2 kan la makan2 tu.. tak pun kita beli satay, mee bandung, kfc dan pizza. kira oklah tu..mungkin ahad malam lagi sesuai kot.. sebab wasilah ngan kak elon dapat balik hari ahad je

kak elon ngan napi: hari sabtu (5hb) ni datang rumah eh.. yan punya birthday lah.. aku buat makan2 sikit..kita2 je

halis005547 said...

peh kak aii pndai2 jer adjust aku balik ari ahad ekh..hehehe.. aku kalu balik pn jumaat mlm dh sampai ler..ahad maybe dh balik bahau semula...

dell said...

betul tu kak aii.. kalau boleh kita semua nak bersama sekali-sekala macam nie memang seronok. aku pun rasa macam kerugian. tp nak kumpul 13 beradik memang payah lah.. on jer.. kalau sapa ada terluang tu balik lah..sambut sekali bday mak. hadiah mak wasilah beli..

wak aina said...

aku pun x tau dpt blk ke x.....

Anonymous said...

blah lah ko zan...

halis005547 said...

nak beli hadiah apa ekh?dan berapa budgetnyer..bg la idea..kalu dpt minggu nie aku belikan

kak elon said...

ntahnya mizan nih...umah kat balik idung jer...kikikik...

kak aii said...

sorry interframe sikit eh..
kak ilon and napi: hari sabtu tak jadi la buat birthday yan, dia keja..

kita sambut birthday mak kat kampung je la... birthday cake emak akak sponsor..

so hari apa nak buat ni, hari sabtu ke hari ahad..

yan ko balik tak..wasilah ko tanya la mak mak nak apa...mugkin mak ada angan2 nak beli something ke.. ko tau la mak, bukannya nak cakap..simpan-simpan je..kalau dapat beli benda yang mak suka, then oklah..

halis005547 said...

ok..nnti org tepon mak tnya nak apa..

zue said...

belikan sofa yg sedap utk mak baring2 kat umah.. hehe @ beli kerusi malas yg sedap utk mak baring.. rasanya mcm dah lama mak survey.. hanya cadangan sahaja. klau nak letak set sofa empuk baru kat umah mak pn ok.. kite boleh bg berapa yg termampu.. klau bab2 sofa ni zulmas(suami saya) memamg suka p carik nih.. ;)

halis005547 said...

hehehe...agak2 berapa budgetnyer tu..

Riyaz said...

aku rasa mak dr dulu pun ada survey2 relax chair (kerusi malas) tue..aku dgn zu akan belikan la klu yg lain2 setuju...wasilah, ko bg jer brapa yg ada..balance aku dgn zu topup la...alang2 nk belikan mak kan, biar la berkualiti sket..

zue said...

yg lain2 setuju tak? kerusi lebih kurang mcm ni kaler itam
http://www.lovinna.com/kldd41.jpg

dell said...

setuju je.. hehehe

halis005547 said...

setuju gak..nnti aku bg berapa yg ada yer zul..hehehe...

kak aii said...

setuju setuju.. lebih2 lagi ada yang topup... boleh la mak buat2 baca buku agama mak atau pun surat khabar...
jangan sampai sedap sangat.. orang lain yang yg berebut duduk nanti..he..he

zue said...

gambar tu hanya bende yg kite imagine nak cari tau.. tp mmg nak carik yg mcm tu pon klau dapatla hehe.. pencarian akan bermula esok (doakan berjaya tau)

E-pin said...

sorry aku x dpt blk kg la... ida baru keje, anak aku tu sekolah dia x ada cuti semester so susah sikit nk blk la ni.. tp kalu sempat aku blk jugak la

Anonymous said...

eh ipin..ko kalu x smpt pn leh jd sempatkn...hehehe...kmben beranak pn ko smpt balik ni plak ari jd mak..hehehe...

E-pin said...

ini kali mmg x sempat laaa.... anak aku x de cuti sekolah, sekolah tu sepanjang tahun... bini aku pulak br keje nk cuti mmg payah laaa...

Riyaz said...

sapa2 yang berkesempatan balik tu, dialu2kan yer..menu x tau lagi la.tunggu la kak rohai nyer plan seterusnya..aku sponsor air kotak blh x? muahahahaha..

p/s : psl hadiah untuk mak, aku ngan zu dah p tempah td kt muar..kerusi yg mcm dlm internet tu la..cuma ni special sket.blh goyang2...hahahahah

kak aii said...

ok.. menunya mengikut suggestion si zul, satay, mee bandung dan ayam golek..kuih muih.. hari sabtu malam ahad.. sapa sapa yang kat kampng tolong la orderkan satay dengan mee bandung yang kat jalan no dua tu.. kat situ best..ayam golek, sapa yang ada contact..boleh la tolong orderkan..

Riyaz said...

ok barang bufday mak dah order + dh bayar...Insya-Allah (mcm lagu maher zain) kerusi tu akan smpi hari sabtu nanti...kira nk buat suprise kat mak la yer tak..sebiji gambar mcm kt bawh ni cuma warna aku tukar kaler coklat..fabricnya boleh dibasuh..

http://lovinna.com/DQ36-1.jpg

psl makan2 tu rasanya kena tunggu la smpi khamis..sbb nk tau kuantiti..x nk la membazir sgt..pastu mkn ni donate sorang brapa rm??

halis005547 said...

agak2 mee bandung nak beli berapa rm?

kak aii said...

tadi dah berdiskus dengan wasilah kat facebook. mee bandung - 10 bungkus, satay 200, ayam golek - 3/4 ekor... kira oklah tu.. lepas tu nanti belilah vitagen ke/milo kotak untuk budak2.. yang penting kita semua tak nak masak...
jgn lupa mangkuk polysterin dengan cawan kertas.
air buah semua akak bawak la..

k.elon said...

nampaknya akak x dpt ler nak join ari sabtu makan2 tu...xper ler nanti akak nak buat karipap masa ada kat kg nnt...hehehe...

Unknown said...

ada satu lagi cadangan.. kalau kita buat tengahari ahad ok tak.. semua pun ada.. kak ilon, napi.. kalau ada sapa nak balik hari ahad, balik la lepas makan.. at least semua orang ada masa tu.. takde yang ketinggalan.. tolong la bagi feedback kat cadangan akak ni ya..

kak aii said...

sorri yang kat atas tu kak aii bukan sofea.. dia punya akaun hee.hee

halis005547 said...

aku sokong cadangan tu..tp meeting nk wat ari apa?

Riyaz said...

ok,perhatian latest news..tadi mokde dtg umah.menjemput knduri aqiqah ejon pada hr sbtu tu.malam.scara otomatik kita x blh buat mlm.mulanya cdangan buat sbtu tghari.tp klu ada nk buat ahad tghari pun ok maa..

halis005547 said...

better tgh ari ahad..sbb kalu tgh ari sabtu mak mesti dh rewang kat umah mokde

k.elon said...

waa...kalo camni aku mesti tepati janji ek...x blh blk lambat2.t/hari mesti sampai...karipap dah kna goreng dr umah...sampai2 trus blh makan..ok tu...cam biasa ler.buat karipap mlm.goreng pagi....

E-pin said...

wah meriahnya.... aku bulan dpn br blk kot.. lg satu dilah ko dtg kuantan singgah rumah aku sbb aku nk kirim kopi 434 ni 3 bungkus.... stok dah habis...haha

kak aii said...

kalau macam tu.. confirmlah sunday afternoon kita buat..

halis005547 said...

kompom!!!hehehe...

wak aina said...

ari ahad ptg ke...aku x dpt cuti la...

kak aii said...

takpela zan.. akak dah luluskan cuti ko..ha..ha

halis005547 said...

kak aii ayam golek ada gak ker..sbb kita wat ahad tghari..susah nak cari org jual ayam golek waktu tghari nie..

zue said...

ayam golek tepung kfc la paling senang.. hehehe

halis005547 said...

haah la zu..lg senang nk carik...kul 10 dh siap golek...hehehe...

wak aina said...

kita buat kambing golek je....

kak elon said...

bestnyer soup chicken dumpling...nyum!nyum!nyum

senyum kambing... said...

amboooii!!!awat hang senyum lagu tu no...sampai nampak gigi bagaaii...amboi mak...hang dah gatai kaa...?haa..skali aku buat kambing golek kang...baghu hang tau...heheheh...klik kat nama...

kak aii said...

eh.. kambing kita tak boleh golek lagi... belum cukup umur he..he
eh satu lagi meeting nak buat bila..

halis005547 said...

meeting kena wat ari sabtu ler..sbb ptg ahad maybe suma dh nk balik kot..termasuk la aku

kak aii said...

tapi akak balik petang la.. kita buat malam sabtu nak tak. dalam pukul 9 mcm tu.. kena buat kat rumah la.. no choice..

halis005547 said...

ok gak..wat kat opis..tp kena kunci la opis tu..kalu x bdk2 kacau

Riyaz said...

blh meeting kat umah aku...

dell said...

kak aii buat meeting lah kat hotel classic br ada semangat hehehe

kak aii said...

dilah, ko bukannya ada pun..he..he
zul suruh buat kat rumah dia, tapi kalau malam susah sikit kot.. sebab anak2 nak tido.. takde org jaga.. almaklumlah... tapi orang yang penting untuk datang meeting ni,
ialah mizan, wasilah, zul (walau pun takde saham..he..he), kak aii, roya. Yg lain2 tu tak berapa penting sangat. Tapi make sure semua anak2 suruh orang lain jaga ya..
salah satu agenda ialah merasmikan office kita tu.. so dilah ko make sure semua resit2 tahun lepas ada dalam fail eh.. akak nak kena buat audit untuk tahun lepas punya. Ni untk prepare kita punya income tax.

Riyaz said...

kak ai, ko dh kerja kat account and tax company ker? hahahha...kemain detail lagi..nasib baik aku x der saham....heheheheheh

halis005547 said...

zul ko mmg x der saham tp zue adakan...kiranyer ko wakilkan zue la..hehehe..

kak elon said...

wah,nak gi umah zul lah.rumah baru tu...

zue said...

bkn malam tu kite p umah mokde kenduri ke? kak ilon mehla dtg umah kite, tido sini.. cuti skolah kan lama.. hehe ;)

alang said...

kak aii meeting & makak-makan tu mungkin tak dapat datang sebab aku keja pagi.skg ni balik keja tak menentu sampai pukul 9 lebih baru sampai rumah.sorry ek.

kak aii said...

apa lah ko ni roya, orang yang kat kl boleh ambik cuti balik, ko yg lime minit tu pun tak boleh balik..dahla ko orang penting untuk uruskan marketing kita.. tapi takpe.. satu akak nak tanya, sistem yang install kat rumah tu dah guna ke belum?

kak ycu said...

roya,
ko amik le cuti satu hari..cuti ko kn byk

alang said...

kak sistem tu dah cuba tpi blurr lagi lah.kambing lak bila nak tindik.mak kambing tu nak dibuntingkan lagi tpi anak sulung semua tak ada nama dan tak daftar lagi.camna tu.nnti kang jadi sumbang mahram lak.he..he..he

kak aii said...

kenapa tak tindik. bukan mizan dah order tag kan hari tu..bila dah dapat nombor tu, masuk la dalam sistem..takpe ko ambik la cuti sehari ke.. nanti kita boleh berdiskusi dan membuat apa yang patut dengan kambing2 kita tu..

E-pin said...

kakiku meronta2 nk blk ni... tp apakan daya mmg x boleh blk... aku bnyk bz lately...
Dilah kalau dtg kuantan jgn lupa singgah rumah aku... jgn lupa jugak bawak kopi 434 stok aku dh abis ni...

kak elon said...

ha3x.dah ler nak kna register nama,nak kna tindik ler pulak...kalo camni bela anak lg senang ler ek...ramai2 bg cadangan.nak letak nama apa....ramai anak kambing tu.pening kpala nak cari nama tu...

wak aina said...

pasal tindik 2 aku dah oder...tp dia kata blum ada lg,aku dah tanya dgn vetelinar..dia kata dia kena tgk stok ada ke x...klu ada dia call aku..

dell said...

nak berapa banyak? kirim dengan air liur tak laku cina kedai tu tak nak. hahaha

E-pin said...

aku nk 3 peket beso... kau dtg rumah aku nnt aku bayo ... syiling bnyk dlm tabung ni haha

kak aii said...

ha..ha..ha.. wah dila ko pun sejak jadi akauntan kambing ni, berkira bebeno ek.. bagus2.. attitude macam ni la yg bagus jaga akaun2 ni..
pin, ko kalau bayo dilah nanti kena exact2 amount.. kalau tak akaun tak balance la..he..he sorry gurau2 je..tak sabo nak balik kampung ni.

E-pin said...

sape je yg ada kat kg skrg?

halis005547 said...

esok rasanyer suma ada kecuali dilla & ko