Friday, January 14, 2011

~ Raikan Cinta - Dila & Halim~




salam sejahtera.....

Memandangkan majlis perkahwinan ini akan berlangsung tidak lama lagi, jadi proses diskus di sini amat diperlukan oleh semua ahli familymaskuri..maklum ler masing2 bz dan tak dpt balik..so kena ingat kat mak ngan balong yg sdg struggle kt umah tu..(mak tau ker maksud struggle ni mak?haahahahah) .jadi apa2 yg dicadangkan & diperlukan boleh la diskus kat sini..seperkara lagi mintak pengantin supaya meng update majlis punya flow nanti..contohnya : angkat kemah ker, pinggan mangkuk ker, nikah bila, pkul brapa, sanding, mlm berinai ker, rewang ker supaya family yg lain senang nak set mind & time...so harap dapat beri kerjasama...sapa2 yg dpt cuti awal amat dialu2 kan...tp mcm aku ni, awal2 tahun ni susah sket nk cilok cuti..!

p/s : bersiap sedia dengan payung dan canvas kat luar umah mak, kerana musim ujan telah tiba...........

TQ......

104 comments:

alang said...

Dla ni musim hujan.jangan ko kawin banjir sudah.nnti pengantin kna naik sampan.he..he..he..

kak aii said...

wah roya ko pun dah berblog ek... roya since ko yg dekat kat rumah, update la sikti keje kawin dilah ni apa programme nya

Riyaz said...

berblog x per..jgn goblok.haahah..ok camnie..rasanya dila yg selalu kena update dlm blog ni.sbb dia yg lagi tau.jgn last minute coz ramai yg x dpt cuti awal...at least ambik tau dan kita blh plan..

sampan aku standby kan!

alang said...

aku pun tak tau apa lagi agenda mak n dila.kalau orang dulu-dulu skg ni tengah sibuk kurung ayam dalam reban dan kumpul kelapa nak buat kenduri kawin.tapi zaman moden ni aku balik tengok mak tengah sibuk kumpul minyak masak dan gula.ha..ha..ha..

dell said...

aku nak up date pun tak sempat..cuti pun tak berapa nak ada. ok buat masa sekarang nie.. untuk dapur apar yang uruskan. lembu dah tepah, ayam pun mizan tukang tempah rasanya..minyak dan gula dah ada dah.. kumpul sebab krisis gula. kek aku dah temaph, pelamin daan keperluan yang sewaktunya aku dah tempah, jurukamera pun dah tempah siap.kali nie siap ada dj lagi sedikit perubahan lah..sbb pak andam kata panat aku buat pelamin dan cucuk-cuck bunga tapi keja kawin ko sunyi je.. jadi dj tu abang Liza.. dapat murah hehehe..karoke..tak de ye.. tu syarat mak..lagu pun yang selesa di dengar atau nasyid. malam tadi aktiviti masukan cenderamata dalam beg kertas. Angkat khemah mungkin minggu depan. Kompang dah tempah dengan Muz. terima kasih kepada Muz yang sudi menaja makan malam iaitu soto.. hehe kepada yan terima kasih kerana bersusah payah menaja gula-gula kepada abag mat terima kasih kerana menaja beras sebanyak 10 kampit. kepada rohaya dan salleh terima kasih kerana menaja bunga telur dan membuatkan bahaulu. kepada zul terima kasih kerana menaja kad jemputan kepada kak wai terima kasih kerana menaja baju pengantin. kepada ipin terima kasih kerana jadi wali..hehehe kepada Mizan terima kasih juga kerana nak menaja air batu..dan kepada mak yang paling penting kerana menerajui majlis ini. Kepada semua adik beradik terima kasih atas keperihatianan dan tenaga yang akan dicurahkan..terharu..

kak aii said...

nampaknya semuanya teratur.. oklah kalau macam tu, akak menaja lauk2 pengantin lah ya.. nanti akak masukkan kat akaun mak.. nak mintak no akaun dilah, mcm mintak no telepon menteri tak dpt2..

akak dpt balik pagi kenduri la.. tapi akak tolong cuci dapur la nanti..takde cuti..maklum la tahun baru..

dell said...

Tq kak aii atas tajaan lauk pengantin..terlupa terima kasih kepada roya kerana menaja buah-buah..tak lupa juga pada zu yang menaja baju tunang dulu hehehe jasamu dikenang..
makluman terkini nikah terpaksa ditangguhkan pada hari SABTU pagi kerana ustaz Mad ada kursus pada hari Jumaat.

napi said...

apasal nama aku x de dlm senarai org yg sponsor nie?hehehe....

kak aii said...

takpe napi, ko kena taja rokok-rokok orang penanggah... kira okla la tu..

ni satu lagi, sebab dah nak dekat raya2 cina ni jugak, nak mandarin orange tak? senang bagi je sorang sebiji, tak yah potong2 mcm tembikai tu..menyenangkan sikit.. cam ne.. tolong tanya roya sebab dia bab buah2..

wak aina said...

mak kata ok je...lg senang.

kak y said...

deejay hanya utk chanel oasis(106).menigkut terma n syarat mak pah.he2

dell said...

Roya bukan bab buah hidangan tetamu. dia dalam kategori cenderahati untuk tetamu.. tapi mak kata ok

kak elon said...

akak nak taja apa ek....bg cadangan...tp dah share ngan yan taja gula2...heheheh...

Riyaz said...

aku mungkin akan ada pesanan penaja....hahahaha...x per, jadi skg ni dh senang sket..semua dah tau flow kan..at least x la terkocoh2.cewah, aku kt opis jaga protokol, kat umah mak ni pun nk jd protokol jgk erkh..hahaha...kepada yang mengorder baju rewang tu..ehem2..cash & carry.hehehehe..terima kasih kerana menyokong perniagaan aku..kahkahkahkah...

dell said...

ala kak ilon tak pe..taja tenaga pun dah cukup.. terima kasih banyak-banyak..

dell said...

kak ai. bincg dgn mak tadi. mak kata roya dah bagi buah dalam beg dah cukup la tu. atas meja nanti kuih je..buah tak payahlah..lagi pun buah tu sebiji-sebiji jadi mahal. kalau nak letak pun mak kata tembikai lagi save.

halis005547 said...

aku nak taja pae ekh..suma org dh menaja..aku bg pnjm pinggan utk mkn damai ok x?

Riyaz said...

makan damai?? kahkahkah...sblm ni ada gadoh2 ker? wakkakakak..kira ok la tu, yg penting majlis lebih teratur yer....

kak aii said...

akak rasa buah limau letak atas meja lagi senang daripada buah tembikai.. sebab ingat masa wasilah kahwin dulu, bila dah habis buah tembikai, dah susah nak suruh orang potong..so tak yah le buah tembikai tu, akak sponsor la buah limau tu.. berapa ratus biji agak2nya ya.. akak sponsor la jugak yang ni.

halis005547 said...

dila tnya mak bhn yg remeh temeh tu dh bli lom ?can bunga cengkih,garam,aji no moto tu...kalu lom aku sponser yg tu..

dell said...

Kak aii mak kata jemputan dah seribu. tak tau berapa. kalau akak nak beli akak agak-agak la.

wasilah mak cakap boleh mak kata garam (bsar) 3 bungkus, asam tiga bungkus (yang biasa), ajinomoto (sedang) 2 bungkus. rempah penumis yang pakai gram.yang nie mak kata beli dengan mak. terima kasih banyak-banyak

halis005547 said...

okey...

E-pin said...

kalau semua dh ada ok la... apa lg yg x cukup? nnt bg tau yer..

Riyaz said...

apa yg x cukup erkhh?erm...cakap ngan mak standby budget untuk kontegensi..contohnya plastik nasi berkat, plastik sampah, ridsect, tisu, tuala good morning... :-) mana tau nanti cam terkial2 mencari time nk pakai benda2 tu semua...

kak aii said...

mak ooii seribu ke.. hmm... maksudnya seribu biji limau.. wah banyak tu.. mungkin beli sunkist and potong2 lagi save kan.. takpe2 nanti akak fikir2kan

dell said...

kak aii mak kata limau cina tu boleh gak.. nanti mak tambah separuh. sapa yang dapat la...kalau tak cukup mak kata nanti beli lah 3-4 biji tembikai..tak le penat sangat nak belah-belah

Riyaz said...

kalau seribu biji byk, apa kata kurangkan limau gantikan ngan biji getah...mcm kt tanah loko..hahahaha...1 kelebihan limau ni 'take n go' jer.x berkecah.x perlu jerit2 nk cari org utk potong mcm tembikai...cuma dr segi kos la..ermmm..

dila, aku x kisah psl belah2 tembikai nie, yg aku kisah cuma aku takut org terus blah & x nk tlg potong..hahahah

kak aii said...

oklah.. nanti akak beli.. tapi napi dengan yan kena tolong bawak balik separuh dulu.. tak muat keta kang.. zul kalau ko datang2 kl tu sebelum dilah kahwin, tolong bawak separuh, akak rasa dalam 35 kotak macam tu

napi said...

alamak,kak aii aku mgkn blk sbtu pg la,sbb seminggu sebelum majlis tu aku kena kerja kt klia la...so jumaat mlm aku masih keja lg,pg sabtu sebelum suboh bru aku blk..abistu bila masa lak aku nk amik limau tu .blk kerja smpi umah pon dh kul 10 mlm....

wak aina said...

angkat kemah ari ahad pg...

k y said...

bri buah limau ni kna jga2 skit.maklum le snang cekut.kalau sorang cekut 2-3 bji prah juga...lama x dgor p'kataan cekut..he2

k y said...

bri buah limau ni kna jga2 skit.maklum le snang cekut.kalau sorang cekut 2-3 bji prah juga...lama x dgor p'kataan cekut..he2

kak elon said...

yan bwkblk gula2,sbb semua kna masukkan dalam luggage.x leh masukkan dlm beg biasa,takut coklat wafer stick tu hancur.bnyk juga tu.dlm 450pcs.kalo akak blk siang lg ler x leh bwk...sbb kalo ltk kat bonet kna panas takut cair plak...jd yan kna ltk dlm kereta.....kalo limau tu akak blh bwk blk separuh...

kak aii said...

kat muor ada tak limau tu.. kalau ada, mungkin separuh boleh beli kat muor kan.. mandarin orange mana-mana pun sama kan... masam manis je lain2.. mungkin mizan boleh tolong belikan dalam 10 kotak, lagi 20 kotak, akak bawak dengan yan dengan kak ilon.

kak ilon: hari thaipusam nak hantar hannah dengan sue ann rumah ko boleh tak.. aku kena gi shopping dengan survey mandarin orange..

dell said...

kak ilon, gula-gula tak yah tambah.. sebab Mak cik Minah nak bagi telur..

Riyaz said...

wah, dila btl2 punya dpt penaja nie..huahauahua...so yg x smpt tgk blog ni, sila la hebah2 kan....@ ada smthing yg rasa kurang @ x cukup, blh bgtau..blh la kita terus berdiskus smpi hari majlis..

p/s : rumah apar jd homestay erkk,untung ada org tlg kemaskan nanti.hahahah

dell said...

kalau nak ikut penaja ramai nie zul. mok de nak bagi me bandung, mak ndak nak bagi karipap, kak yati nak bagi kuih ros dan kerepek pisang,belum salam kaut mak dah dapat salam kaut..rezeki aku kawin nie..tapi mak yang untung aku tetap keluar angka ribu juga nie hehehe..tapi ok lah.. terima kasih kepada semua..eh lupa ida yang taja towel untuk mak..TQ smua..penaja-penaja nie kena simpan nie.. nanti kena jadi penaja diorang pulak

dell said...

lupa pulak terima kasih kepada apar dan Muz yang telah menaja penginapan 1 hari 1 malam d'villa muzApar dan tq juga kepada Liza yang telah mendapatkan DJ dengan harga yang amat murah hehehe.. jasamu dikenang..

E-pin said...

aku pon sponsor tuala la.... tp duit bini aku la hehehe

kak aii said...

dilah,
kak ilon ada bagi duit RM100 untuk tambah beli telur.. nanti akak masukkan kat akaun emak..

Riyaz said...

dila, klu ko nk buat sticker kecik tu bgtau awal sket la erkkhh..senang aku nk order..angkat kemah hari ahad ni aku x der arr, aku keja kt PD hari ni smpi ahad...huhuhuhuh

dell said...

bagi aku tak ada pun tak apa lah.. ok jer.. tgok budget lah zul kalau 100 berapa ringgit?

liza said...

time kasih byk2 gak buat kak dila...jaga aina selama nie...jasa mu di kenang....

alang said...

korang semua balik bila ek?
wasilah bila
kak ilon bila?
kak aii sabtu
napi Sabtu
zul bila?
Ipin bila?
Yan bila?
aktiviti Jumaat (SIANG) : rbus telur, buat sirap, potong kek n bahulu, potong jambu,potong bunga rampai,cucuk bunga manggar, masukan telur dalam bekas.(MALAM): Siapkan makan malam.(soto), berikan bunga rampai kepada tetamu,basuh pinggan mangkuk.

dell said...

zul tolong buatkan sign board tunjuk arah kat depan(ponorogo). tak de printerlah.TQ

halis005547 said...

insyaallah kalu x de apa ptg nie aku balik

alang said...

bagusnya ko wasilah.seru nama je terus nak balik.he.he.he

kak aii said...

akak balik jumaat petang lah.. roya suruh mizan beli mandarin orange dalam 20 kotak (600 biji). Nanti akak bayar.. lagi 400 bji akak bawak dari kl..

kak aii said...

sorry iklan sekejap eh.. roya, bagi ko punya email address.. akak nak send petermas punya report ni..

tq..

k y said...

rohai..email add yg ak sms td salah. yg btulnya maskurizuwaidah@yahoo.COM(X de dot)

alang said...

Kak aii ni e-mail.Rohayamas75@gmail.com.my.

alang said...

Dla ko berzanji ke nnti,picing sampai ke tak.Semput aje aku tgk. Semagat ko kali ni.mak yang ajor pun naik semput.ha..ha..ha..

dell said...

haha mcm cancel jer.. suara tak sampai.. ko je lah jadi ganti hehehe

E-pin said...

aku sampai khamis malam....

Riyaz said...

aku blk jumaat pagi sblm majlis...tp jap lg ni zu ngan riyaz smpi kg..tlg angkat kemah..aku kerja luar skg nie....huhuhuhu..ada berzanji? alamak, aku nk join arrr...heheheh
dila, signboard aku printkan la nanti..sticker tu ko bg aku rm50 dah ler...

muz said...

minta maaf yer k.dila, muz mcm xdpt nk tlg agkt khemah esok..sb aktvt mngemas umah utk homestay org sblh nti...hehehe.

kak elon said...

alaaah,bab berzanji tu mcm biasa ler...mokde ngan makndak jd pengganti..hehehe

anakpah said...

araz pun blh berzanji la,mantoyaaaaa....

dell said...

zul rm 50 tu berapa banyak

~yan~ said...

zul aku nak gak... size s.. tak dan nak update la.. umah aku baru nak ada internet...huhuhu

~yan~ said...

zul aku nak gak... size s.. tak dan nak update la.. umah aku baru nak ada internet...huhuhu

~yan~ said...

zul aku nak gak... size s.. tak dan nak update la.. umah aku baru nak ada internet...huhuhu

Riyaz said...

kok yer pun ada internet x kan la sampai 3 kali post...hahahahaha...ok yan , klu ada lebih aku jual ngan ko t-shirt tue..hehehehehe

zue said...

ape perancangan kite utk si tecit2 semua tu.. nak stand&buy ;p ni... ada tema tak utk diorg? pompuan mcm princess laki mcm cowboy pegang senapang ke... hehe

E-pin said...

bagus idea tu.. kena ada flower girl la baru cantik... yg lelaki nk jd koboi tu ok gak hahaha.... yg perempuan kena pakai gaun ke? anak aku dh start tanya dah ni hehe

kak elon said...

kalo nak buat tu dah kna bli dress n costume bebudak nih...tggl brpa ari jer lg..nak bli yg sama ke masing2.kaler apa...dah blh bli skrg nih...ish mak n bapak budak plak yg excited heheh...

~yan~ said...

menarik2... untuk yang bujang2 nak pakai aper lak?? ekekeke....

kak aii said...

yan ko kalau nak pakai jadi flower girl boleh gak yan... mati semua kambing2 tu nanti tengok ko.. ha..ha

kak elon said...

yg bujang3 tu senang ajer costume dia..pakai baju rewang...pastu pakai plak apron.....kehkehkeh...

zue said...

kak ilon, klau jumpa topi cowboy utk budak2 kat slayang belikan 2 eh takpun sape2 yg jln2 terjumpa ke.. utk riyaz ngan haraz.. nanti kite byr..cari kat melaka x jumpala kopiah chinese new year bykla

Riyaz said...

kalau nk topi koboi tu kena pergi pasaraya cowboy kt melaka tue..heheheheh...

hrp2 dila dpt update apa yg latest kt kg tue....TQ :-)

halis005547 said...

KAT KG SETAKAT NIE X DER APA YG TERBARU..CUMA AKU DAH MENGEMASKAN BILIK & DAPUR UMAH LAMA APAR NIE..MAKLUM LA NAK TUMPANG TIDO KAT CITU..EHEHE...

kak elon said...

silah...bilik tu bagi 2 ngan aku ek...hehehe...

halis005547 said...

kak ilon,nak bagi 2 mcm mana..bilik tu pn akupn kena pasang tabir pemisah.. bilik tu nnti jd laluan utama..sbb pintu yg kat tv kena tutup utk jd tmpt dila nikah nnti..

kak aii said...

ha..ha rumah besor pun tak de tempat tidur.. ni kena cari homestay ni..

E-pin said...

pasal gaun tu sape yg baya alya ngan hanna tu nnt aku bg pakai gaun dini n dania yg dulu2 kalau x beli lg la... aina punya sorry le x de saiz lg..
yg lelaki tu mizan boleh supply topi kambing kat belakang tu... murah rezeki kalau pakai topi tu

kak elon said...

silah:aik...dilah nikah kat dpn pintu tu ke...kikikik...e-pin:kambing belakang tu pakai topi ke...kehkehkeh... bebudak flowergirl nak pakai gaun yg mcmana...yg ada lapis kain jarang tu ke...warna apa?bg tau cecepat.boleh bli ari ni ke esok ker...ari jumaat dah x sempat...bnyk keja ari tu...

alanga said...

Koarang ni semua ecxited dla nak kawin,tak tau kt rumah mak tengah tension sangat sebab buat bahulu tak jadi.he.he..he...

halis005547 said...

xcited korang ekh..tau x tema taman x jd lor..kawasan kecik..

dell said...

tema taman jadi tapi dalam rumah

E-pin said...

aku beli gaun biasa je.... tp kaler putih ngan pink kot.... janji gaun kira ok laaa

kak elon said...

oooo...ruang dlm umah lbh luas dari luar umah kot...hahaha..

kak aii said...

wah beria betul korang ni...taman pun dalam rumah eh..
roya; pasal bahulu mak ta jadi.. ko tegur ke maas dia tengah naik.. orang cakap masa bakar kek/bahulu, jangan tegur masa dia tengah naik, nanti dia termasuk..ha..ha
akak balik pagi sabtu la... abg is ada keja plak hari jumaat sampai malam.. tension!

kak elon said...

lor...kalo taman pun udah ada dalam rumah,kok mana mahu tidurr dunk!!

dell said...

kahkahkah.. pelamin angan ku musnah.. aku pn tak tau lagi kat rumah tu simple je.. aku acah je.. kalau iye pun korang tidur le dalam taman hehehe

kak aii said...

alah... lon, bila lagi nak merasa tidur dalam taman... kat kayangan je boleh buat cengitu... ha..ha

kak aii said...

Alhamdulillah, telah pun selamat pun majlis gilang gemilang Dilah & Halim di dalam hjan lebat.. hujan rahmat.. welcoming halim & family to Maskuri Family..

Riyaz said...

tahniah dan ini la majlis gilang gemilang + ujan lebat + becak....hahahaha...kira steady gak arr kali nie..welcome 2 the club ~

p/s : yan, cpt sket kawin..blh aku jual t-shirt lagi..wakakakaka

kak aii said...

hujan lagi ke kat kampung.. jangan banjir sudah..

alang said...

banjir dah hampir tiba.daerah di sekeliling sudah banjir,hujan dah masuk tiga hari dan tak ada tanda-tanda nak berhenti.fikir-fikirkan lah kambing macan mana nak buat nnti.belakang rumah pun dah naik air.kesian mak terpaksa harung air nak bagi kambing makan sebab kaki mizan kena gout.mizan ko kena standby kan perahu kalau tak nnti ko kena tebang pokok pisang nak buat rakit nak bagi kambing makan.he..he..he..dila kalau banjir ko selamatkan le sendiri ko punya robok yang besar tu.aku tak sanggup....ha..ha..ha...

kak aii said...

oh ya ke... macam mana nak buat nanti eh.. kalau dia naik sampai kandang... camna ya..

E-pin said...

kalau banjir naik sampai kandang, maknanya rumah mak nampak bumbung je la.... dalam tu...

alang said...

Aku,emak,mizan dila,liza n salleh baru balik melawat tempat banjir kat tanjung gading.kawasan tanah arwah ayah dulu dah banjir.interview orang kat sana ada tiga empangan sudah pecah,air nampak semakin deras bermakna kena bersiap sedia.nampak keadaan banjir lambat lagi sampai ke ponorogo.tapi keadaan tak boleh nak jangka,takut malam ni tengah tidur semua terapung.he..he..he...kak aii,ipin kambing camana ek..

dell said...

tumpang lalu sikit... ipin streamyx mcm mana. aku dah tak duduk umah mak.. jadi ko nak potong ke.. mak tak pakai streamyx nie.. ada dua cadangan 1. potong je datang umah mak masing2 bawak broadband. atau 2. semua setiap orang adik beradik kita bayar rm 10 terutama yang ada laptop. sebab masa balik semua guna..

p/s: dah dapat astro bill.. dah ada gov tax.. aduh..bill dah menjangkau rm 70++

elon said...

ari ni akak x balik selayang,abg zul, masitah ,muhaimin ,mana diana jer yg balik.mana tau kalo banjir ada juga lebih 2 tangan yg tlg..hahaha
poiuytrewqlkjhgfdsamnbvcxz ,./';[]
poiuytrewqkljhgfdsamnbvcxz
p/s:tgn akak ler tu...

aprilon said...

sila jgn kompius ayat-ayat (fairus taip) kat atas tu....abaikan jer...

E-pin said...

aku rasa baik kita kutip sorang sikit setiap bulan untuk pembayaran bil... berapa sikit tu kena bincang la... bil air, bil api, bil astro, bill streamyx selalu brp? kalau sorang bg rm20 sebulan kalau 10 org dh ada 200... tp ikut pendapat ramai laaa.... nnt aku bukak thread baru pasal pengebilan ni...

kak aii said...

senang akak rasa, setiap anak emak yang kerja, bagilah emak setiap bulan dalam satu jumlah yang konsisten, mcm RM50/RM100/RM200. Kalau lebih lagi bagus.

Objektifnya:
1. Kalau ada amount yang konsisten, senang la mak nak buat apa-apa bayaran bil maklum la, setiap kali kita balik, bil api/air boleh melambung sampai RM300/400

2. Kalau diamalkan hulurkan emak duit setiap bulan secara konsisten, insyallah murah rezeki kita. doa mak tu paling makbul. Kalau tak percaya, cuba bagi duit depan2 mak, tengoklah apa mak pnya reaksi.. mesti dia cakap "alhamdlillah.. murahla rezeki ko"..
3. lagipun duit yang kita bagi emak tu bukan ke emak pun, ke kita jugak akhirnya.. bayar bil2 kita masa kat sana, makan-makan, kopi 434..mcm2 lagi..

pendapat akak la..

dell said...

setuju la kak aii..asyik mak je utamakan kita..kalau anak-anak balik kepala mak mesti pening nak makan apa..kopi tak de lah, gula tak de lah, lauk tak delah..lepas tu kayuh basikal beli..

apa kata kalau balik sekali sekala tu kita bawak kopi ke, gula ke, tepung ke, sekurang-kurang nya kurang beban mak..macam mak bawak buah tangan naik basikal masa g umah atik dulu.. selalu dia bawak biskut..

Riyaz said...

aku setuju dengan cadangan tu..komitmen 100%..heheheh..lgpun skg ni barang mahal.lg2 lepas dila kawin lg jd mahal..hahahaha...setidak2nya dapat bantu mana yang perlu..Insya-Allah aku akan mulakan sesi konsisten ini bermula bulan ini.huhuhuh

p/s : yes, aku adalah tukang comment yang ke 100 kat thread ni!! hahahaha

halis005547 said...

aku setuju....hehehe...

kak elon said...

ok aku setuju sgt ler tu...

kak y said...

I FOLLOW.....

kak aii said...

lon, ko dah balik ke?