Thursday, October 15, 2009

Raya Korban

Salam semua.. sorry sbb lately jarang buat entry kat blog ni... bukan apa topik pun kurang nak dibincangkan selain bz sikit ngan keje...
So, aku dengar ada yg nk buat korban tahun ni... sapa tu ye? kalau ada elok la tu... seronok gak ramai2 melapah lembu... giliran aku tahun depan kot... dah pasang niat tu insyallah terlaksana... ok jugak kalau tiap2 tahu ada aktiviti korban...
Berkenaan dgn family day tu apa cerita? sape ahli jawatankuasa tu? event apa yg nk dibuat utk bebudak dan mak bapak budak? ada 2 hari kat sana tu... so pandai2 la plan yer...
Lg satu aku rasa dah lama kita x buat tahlil kat kg... korang x de perancangan nk buat ke?
Adios...

16 comments:

halis005547 said...

ari tu aku , mak n roya ada bincang pasal kenduri nie.roya ada niat nak wat kenduri.so aku ada suggest kat mak wat sehari selepas raya aji.raya aji sumer balik x?kalu diizinkan ALLAH bleh gak aku join wat cukur jambul tuk anak aku yg bakal lahir nie...

napi said...

aku baru nak tanya pasal kenduri ni.tp nk wat kenduri doa selamat ataukenduri kesyukuran leh wat sekali dgn kenduri tahlil ke?

Al-hamra said...

wasilah dh 7 bulan kan..x buat kenduri doa selamat untuk kelahiran anak sulung ke? ida ingatkan je sbb biasenye mmg org buat kenduri ni tp x tak tau la pendapat org lain..sekali lagi xde maksud lain ye juz nk ingat kan kot terlupe..

aprilon said...

eh silah,ko dah brpa bulan ek...?

E-pin said...

buat khaujakan jer.... include semua tu... besan mak kan ada.. tp kena bg tau awal2...

halis005547 said...

byk la ko pnya 7 bln..aku nie hanya tunggu ari jer nie tau..ari tu masa 7 bln kna bln pose..tu yg x dpt wat knduri tu..

zue said...

kite ingat nak wat akikah utk family kite..wlaupun ade yg kate tak payah..tapi kite nak lengkapkan jgk..insyaAllah thn depan wat korban plak..kite share seekor lembu eh tahun depan abg ipin? klau xde yg nak wat akikah thn ni yg kat kg, kite buat kat UTEM jela..mmg dah niat tahun ni nak wat akikah..

halis005547 said...

zue wat aqiqah anak beranak ekh..baru 3 org..lg 4 org sapa join??

zue said...

tulah..ade tak lg 4 org? utk baby akak silah ke nanti? bgtaulah eh.. klau blh bgtau awal, sbb klau xdpt lg 4 org kite akikah kat UTEM je

E-pin said...

ok tu zue.. ko 3 org aku 4 org ada 7 semua sekali.. tu pun kalo tahun depan bini aku x beranak dan ko pun x beranak hahah...
ko buat akikah utk anak ko je la semelih sekor kambing je pun dah cukup...

Riyaz said...

aku rasa mcm nie...

pertama sekali pasal korban tu..sapa yg terlibat dgn share? kena bgtau awal2...sbb yg aku tau akak rohai jer kot..

yg kedua kenduri..so btl ckp ipin,khaujakan jer sekaligus senang..3 in 1..sbb rasanya tahlil, kenduri ni beza pada nama jer..niatnya sama..mendoakan kesejahteraan dan meraikan (mkn2)..hehehe

itu jer kot aku rasa yg jd topik...yg akikah individu@family thn dpn tu nanti ditopik yg lain.hahahaha.. tu blh dibincangkan kemudian.

kesian, terima kasih

Al-hamra said...

maksud ida dh lebih 7 bln waktu sesuai kalo nak buat kenduri doa selamat menyambut kelahiran sulung..wat tahlil adik beradik je ok kite2 je dah ramai..ujung bulan ni kalo blk kg ipin leh tlg bacekan..bab menu plak sate je ringkas..share2 la..yg penting doa selamat..ni pun kalo sempat la kan..kan..kan..

zue said...

ek???? xpelah..kite dah register kat UTEM utk akikah dah tadi..TQ

halis005547 said...

btl gak idea ko tu idah..tu pun kalu aku lum bersalin ler..apa2 pn kena diskus dgn emak gak pasal kenduri..

napi said...

bila date nk wat kenduri ni?raya haji ke?

napi said...

ni apa cite pasal nk wat kenduri ni jd ke x?senang aku nk mtk cuti nti.