Wednesday, February 4, 2009

17/02/2009-Birthday Mak..

Assalammualaikum semua..

17/2/2009 nie adalah bitrhday mak..jd aku n dila cadangkan nak bg mak sesuatu yg berharga..so sesapa yg nak join tu dialu2kan..terpulang la masing2 nak bagi beberapa rm..ikut kemampuan masing2 la.. (rm0.10 pn diterima)...tak ada paksaan dalam pemberian nie...sebagai anak apa sangat la yang kita nak bagi berbanding dgn pengorbanan mak membela n membesarkan kita semua..tul tak?
aku n dila nak ada 3 cadangan hadiah nak bg pd mak
1) barang kecil n berharga - cincin (cian mak..lama x beli cincin..hehehe...)
2) barang besar n berharga - basikal tua ( senang mak nak kemana2..x yah ler asik nak pam basikal yan tuh...hhuhuhu...)
3) barang besar n berharga didunia n akhirat - alquran yg ada tafsiran dlm tulisan jawi ( dah lama mak nak alquran nie.. )
so aku ingat nak bg mak alquran jer..ok x??
or korang ada cadangan yg lain yg lagi baik dr yg kitaorg cadangkan....

20 comments:

Anonymous said...

yer2! aku cadangkan belikan man al-quran la.. haritue pun mak ada cakap nak beli al-quran tue kan..??
ko jgn silah, basikal aku tue dah banyk berjasa tuh! hehehehe...

ziefairoose said...

klau basikal mak xnak kot..sbb aritu zul bg mak duit beli basikal tp mak xnak basikal, duit tu mak wat blanje aje..

Anonymous said...

zu, mak mgkn nk motor kot..kahh.kah..aku rasa belikan al-quran la..dpt juga pahala dunia akhirat..ker ada pendapat yg lain..?sila usulkan dengan segera yer..

E-pin said...

belikan mak seluar panjang ngan tshirt la... dah lama aku x nmpk dia pakai seluar panjang dgn tshirt heheheh

p/s : sorry sbb dh lama x update blog.. co aku tgh kacau bilau dgn insolvensi n bankcruptcy... semua tgh bz

Anonymous said...

kita beli dua2 le alquran ngan cincin. alquran tu nanti mak sejuk hati sebab dapat quran tu.. cincin tu nanti mesti buat mak senyum panjang... emak pun dah tua2 ni bukan senang nak beli emas tu...
hah silah.. ko survey2 sikit cincin yang cantik..

tapi yang basikal si yan tu... tak yah le.. mak kan dah tua jangan le bagi naik basikal lagi.. nanti jatuh susah pualk

halis005547 said...

nanti aku survey cincin utk mak..tp arga cincin sekarang dah mahal.rm114 segram..ok ker?..kalu ok bleh collect duit ujung bln nanti..sapa yg rasa2 mampu la.x de paksaan.aku phm masalah kewangan sekarang nie..hehehe...


p/s:zul jongkong emas ko ader lg x?bleh wat mak pnya cincin..hehehe...

ziefairoose said...

a'ah ek..jongkong emas tu ape crite bang? betul tu cik lah, entah dia wat ape ntah..hehehehe
nak cincin belah rotan ke yg ada batu2(mcm cincin tunang tu) hehehe..
test emak mcmana? surveyla brape harge dia...

halis005547 said...

entah la zu taste mak mcm mana..nak tnya mak nanti x suprise plak..kalu beli yg ada batu2 tu kena belikan mak yg jenis batu akek tu.baru sesuai dgn emak..hehehe...

E-pin said...

aku ingat dulu mak ada pakai cincin bentuk 4 segi bujur dgn batu warna biru... ada lg ke cincin tu

Anonymous said...

tu cincin ayah belikan emak dulu. haahlah.. kat mana cincin tu ya... memang bolehla kalau dapat cari yang macam tu..

elon said...

aku rasa aku ada cincin yg mcm tu,tp batu bulat warna biru.pastu ada intan kat tepi2 dia.suasa.nanti aku cari,cincin tuh cuma tinggal kepala dia jer.kalo anto kedai,kena sambung ajer.nnt aku cari cincin tu.melak-melak ada lg.kehkehkeh.

p/s:'MELAK-MELAK'.Bahasa ibunda ponorogo

Anonymous said...

aku rasa idea korang ni semua bagus...mcm kata si sudin dlm filem p ramli.."boleh bikin batu cincin daaaaa.."

aku bab cincin ni x pandai...ko beli ler apa yg patut..jgn cincin tikam kat kedai makcik pi dah ler...kahkahakah...

p/s:mak sebut cincin tu cincin..sebut gelang tu "seken"..
kahkahkahkah...

ziefairoose said...

klau x jumpa kak elon..carila kt selayang tu batu cincin yg sama..sempat lg nak antar tempah ni..

halis005547 said...

kalu cincin yg arwah ayah bg tu mcm ader jer lg pada mak.kat tmpt mak simpan brg kemas emak..nanti aku siasat..hehehe...

ziefairoose said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bukan ke cincin tu cincin kawin mak. Ok je..mengimbas nostalgia mak dengan ayah..mesti mak rasa terharu sebab anak-anak dia tak pernah belikan sebelum ni... jadi gaji bulan ni boleh le standby belikan mak. Kalau duit yang terkumpul tu tak cukup kita sumbang duit dana sikit..setuju tak?

Anonymous said...

yerrrr....!! saya setujuk cik dalilah aka DELL jenama terunggul di Malasysia...! hehehe... wah2! ko kak dilla nak nama guna nickname yg international ajerh! aih......

Anonymous said...

dah belilah alquran tu siap dgn rehal lagi.sorang bayar rm10.bulan dpn along datang kutip utang.ok.
roy

halis005547 said...

along dtg kutip utang??macam merujuk kat aku jer tuh..hehehe...apa2 pn ujung bln bendahari umah( aku ler tu..hehehe..)akan buat collection bg saper2 yg nak join...

acik jon @ azul said...

happy birthday mak